WEEK 17TH: PEOPLE WHO MAKE THE DIFFERENCE- 4 CLASS ACTIVITY

 

WEEK 17TH: PEOPLE WHO MAKE THE DIFFERENCE- 4 CLASS ACTIVITY



PROPÓSITOS y EVIDENCIAS DE APRENDIZAJE

COMPETENCIA

CAPACIDADES

DESEMPEÑOS

EVIDENCIA

INSTRUM. EVALUACIÓN

 

LEE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS ESCRITOS EN INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA

 

 

ESCRIBE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS EN INGLES COMO LENGUA EXTRANJERA

 

UTILIZA LAS TICS

Identifica los principales elementos del texto

 

Infiere e interpreta información del texto escrito.

 

Adecúa el texto a la situación comunicativa.

 

 

Demuestra autonomía en em manejo de entornos virtuales diversos

Adecúa, organiza y desarrolla las ideas de forma coherente y cohesionada.

 

Identifica información explícita, relevante y complementaria integrando datos que se encuentran en distintas partes del texto

 

Reflexiona y evalúa la forma, el contenido y el contexto del texto escrito.

Produce textos en inglés en torno a un tema con coherencia y cohesión.

 

Utiliza el WhatsApp y visita diversos entornos web.

 

Registro de participaciones

 

 

 

Vocabulario desarrollado. Cuestionario de comprensión lectora

Grammar activities

 

 

 

 

 

 

Lista de cotejo

 

 

    

PROPÓSITO DE LA SESIÓN:

·         Promover, en los estudiantes objetivo, la reflexión, interiorización y aceptación de la importancia de participar activamente en la construcción de un mejor país para todos los peruanos, mediante el conocimiento y valoración de peruanos de diferentes sectores sociales que hacen la diferencia por si dedicación, esfuerzo y valor como peruanos que desean lo mejor para su país.

 

·         Emplear una lengua extranjera para expresarse acerca de peruanos que pueden influenciar positivamente en nuestra vida diaria, con asertividad los recursos lingüísticos, verbales y no verbales y las estructuras básicas que permitan una comunicación asertiva y fluida empleando expresiones del pasado.

Responderán el reto de expresarse acerca de eventos propios del país empleando expresiones del Present Simple and Simple Past y nuevas expresiones de tiempo y vocabulario referido al tema propuesto.


ACTIVITY CLASS

PERUVIANS WHO MAKE THE DIFFERENCE

         I.            READING COMPREHENSION ACTIVITIES:



Francisco Bolognesi Cervantes (November 4, 1816 – June 7, 1880) was a Peruvian military general. He is considered a national hero in Peru and was declared patron of the Army of Peru by the government of Peru on January 2 of 1951.

Francisco Bolognesi was born in Lima on November 4, 1816. He attended the Seminary of Arequipa until he was 16 and then entered into a career in commerce.

His father, Andrés Bolognesi was of Italian-Peruvian background and was a violin player for the court of the Viceroy. Francisco Bolognesi had a son called Federico Pablo.

After several missions to Europe to help acquire weapons for Peru (especially artillery), Bolognesi returned to Peru in May 1866. Bolognesi returned to military service, commanding various artillery units of the Peruvian army, retiring in 1871 as Commander-in-Chief of the Artillery.

When the War of the Pacific began in 1879 between Chile and the alliance of Peru and Bolivia, Bolognesi, now 62, rejoined the Peruvian Army and was active in actions against the Chilean forces, including the Battles of Dolores and Tarapacá in November 1879. In April 1880, he was placed in command of the Peruvian port of Arica.

On June 7, 1880, the Chilean assault took Arica at a cost of 474 troops. Almost 1,000 of the Peruvian defenders, including Colonel Bolognesi, were killed in defense of the town.

The Peruvian casualty levels in the battle were so high because many of the wounded Peruvian prisoners were shot by the Chileans. The Chileans ransacked buildings, started fires and attacked Peruvian consulates amongst other crimes.[4] The Chileans justified these acts saying they were seeking revenge for explosions caused by Peruvians in a few Chilean mines during the battle that caused some casualties.

Bolognesi's sons Enrique and Augusto also fought in the War of the Pacific, and died later, during the Battle of San Juan and the Battle of Miraflores in Lima.

 

VOCABULARY:

a.       Was/were born

b.       Assault

c.        Battle

d.       Casualty level

e.       Wounded / shot

f.         Commerce

g.       Army carrier

h.       Acquire weapons

i.         Rejoined to the Peruvian army

 

QUESTIONS:

1.       Who was Francisco Bolognesi?

2.       Where and when was he born?

3.       What did he do before serving in the Army?

4.       Did he have a family?

5.       Why is he considered a national hero?

       II.            WRITING:

Think about a Peruvian you think make the difference. (Escribe sobre algún peruano que haga la diferencia, puede ser un deportista, un chef, un literato, un historiador, un héroe nacional, etc. Busca información en inglés para que puedas tomar ideas y preparar tu propia redacción).







Comentarios

Entradas populares