WEEK 13TH: LISTENING, TALKING, AND WRITING ABOUT PAST EVENTS

 

WEEK 13: LISTENING, TALKING, AND WRITING ABOUT PAST EVENTS


PROPÓSITOS y EVIDENCIAS DE APRENDIZAJE

COMPETENCIA

CAPACIDADES

DESEMPEÑOS

EVIDENCIA

INSTRUM. EVALUACIÓN

 

LEE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS ESCRITOS EN INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA

 

 

ESCRIBE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS EN INGLES COMO LENGUA EXTRANJERA

 

 

UTILIZA LAS TICS

Identifica los principales elementos del texto

 

Infiere e interpreta información del texto escrito.

 

Adecúa el texto a la situación comunicativa.

 

 

 

Demuestra autonomía en em manejo de entornos virtuales diversos

Adecúa, organiza y desarrolla las ideas de forma coherente y cohesionada.

 

Identifica información explícita, relevante y complementaria integrando datos que se encuentran en distintas partes del texto

 

Reflexiona y evalúa la forma, el contenido y el contexto del texto escrito.

Produce textos en inglés en torno a un tema con coherencia y cohesión.

 

Utiliza el WhatsApp y visita diversos entornos web.

 

Registro de participaciones

 

 

 

Vocabulario desarrollado. Cuestionario de comprensión lectora

Grammar activities

 

 

 

 

 

 

Lista de cotejo

 

 

PROPÓSITO DE LA SESIÓN:

·    Promover, en los estudiantes objetivo, la reflexión, interiorización y aceptación de la importancia de participar activamente en la protección de su salud física y mental mediante la práctica de hábitos y rutinas para una vida mejor, mediante el conocimiento de festividades y actividades propias de nuestro país para reforzar la identidad.

 

·       Emplear una lengua extranjera para expresarse acerca de rutinas y hábitos en nuestra vida diaria, con asertividad los recursos lingüísticos, verbales y no verbales y las estructuras básicas que permitan una comunicación asertiva y fluida empleando expresiones del pasado.

Responderán el reto de expresarse acerca de eventos propios del país empleando expresiones del PresentSimple and Simple Past y nuevas expresiones de tiempo y vocabulario referido al tema propuesto.



ACTIVITY CLASS

I.                    LISTEN, READ AND ANSWER:

The Spring Festival of Trujillo

The city of Trujillo is famous for its festivals: The Marinera Festival   and the Spring Festival

The Spring Festival has taken place since 1950.  The first was celebrated   when Manuel Odria was the president of Peru.

In those days it was very difficult for groups of people   to get together in the streets. This first festival was organized by a group of important people from Trujillo. They wanted to celebrate the beginning of spring with a festival with parades, contests, and beauty queens.  And so, they did!  They organized this festival, which was a success   and although crowds   got together, it was peaceful.

Nowadays, the celebration lasts one week and about twenty beauty queens participate. They come from Brazil, Ecuador, Chile, Colombia, etc. There are contests where the best “Caballo de Paso” and the best-decorated car are chosen. 


 The Spring The Festival of Trujillo is full of flowers, enthusiasm, and happiness.

    I.   Answer these questions about the reading. 

1.       When was the first Festival celebrated? _____________________

2.       who was the president of Peru at the time? __________________

3.       How long do celebrations last now? ________________________

4.       How many beauty queens participate? ______________________

 II.  Vocabulary: (Desarrollar en tu cuaderno)

Peaceful:            

Nowadays:

                Choose/chosen:

                Begin/ beginning/ began:

                Want/ wanted

There is/are

GRAMMAR:

TIME EXPRESSIONS:

    PRESENT TIME                                                                 PAST TIME

    Today                                                                                  yesterday

    This week                                                                          Last week / a week ago

    This year/month                                                              Last year/ month


EXERCISES

        I.            WRITE THE CORRECT FORM OF BE IN SIMPLE PAST:

1.       You ______ not at the party.

2.       She ______ in the Spring festival.

3.       The boys ______ in the virtual conference.

4.       It_______ his birthday last week.

5.       Mum and Dad __________ happy with the presents.

6.       The books ________ on the shelf.

7.       The weather _________ really nice.

8.       I _______ at Trujillo, last month.

9.       We ___________ at Grandma’s in the summer holidays.

10.   They _________ interesting people.

11.   Trujillo City__________ founded by Spanish.

12.   Peru __________ ruled by a Viceroy in 1800s.

13.   Marinera festival _________ celebrated since 50s.

14.   My parents__________ in Huanchaco Beach two years ago.

15.   Many visitors _________ invited to the first Marinera Festival in 1950.

 

      II.            MAKE QUESTIONS WITH SIMPLE PAST OF BE: (Was…? – Were….?)

 

1.       Jack/ at home yesterday/?

2.       You / sick las week/?

3.       Esteban and Maria / married last month/?

4.       Bertha / working at the hospital yesterday/?

5.       They/ in the Marinera Festival in 2018/?

 

    III.            MAKE NEGATIVES WITH SIMPLE PAST OF BE: (wasn’t – weren’t)

 

1.       Trujillo City ____________ founded by Portugal.

2.       Isabel the Catholic ________ Peruvian.

3.       I ________ at home yesterday.

4.       Paul _________ in the marinera Festival.

5.       Bertha and James __________ in Lima last month.

 

    IV.            WRITING:

Write a similar text about “Festival de la Vendimia” in Ica. 

Use Simple Present and Simple Past of Be. (No usar traductor, apoyarse en textos en inglés existentes, pero para escribir tu propia versión). 


                        

SELF TEST

Items

I can do it easily

I can do it

I can't do it, but it's difficult

I just can't do it. I need help

1.        Listening  

 

 

 

 

2.        Reading

 

 

 

 

3.        Writing

 

 

 

 

4.      Grammar: S. Present – S. past

 

 

 

 

Comentarios

Entradas populares