SEMANA 18: WATCH YOUR FELLINGS ( How to control your emotions) - 5TH-4TH-3RD

 WATCH YOUR FEELINGS

¿Sabes manejar tus emociones?

1. Observe the video and write a paragraph about the story observed. Use the vocabulary given and some basic structures in simple present or S. past.

a. What happened?

i. The younger sister hates…………….

b. Why does the younger sister feel so bad about her older sister?

She feels……………..

 (Utiliza estas os preguntas para redactar tu párrafo. Este debe tener, al menos dos oraciones como mínimo.) Trabaja con un buen diccionario para producir tu texto.

2. Vocabulary: 

a. Fellings

b. Hate

c. Love

d. Emotions

e. Selfcontrol

f. Family ties

g. Frienship

h. Emphaty

i. Solidarity

j. Envy

(Busca y escribe los significados. Si trabajar con un diccionario en línea con audio, puedes escuchar cómo se pronuncian esas palabras. Así aprenderás mucho más. Si utilizas un diccionario en físoc, está bien, también. )

OBSERVE THE VIDEO: (Observar el video)

WATCH YOUR FEELINGS:

3. If you cannot watch the video, watch the pictures. (Si no puedes ver el video, observa las fotos para producir tu texto)

   GOAL: (OBJETIVO)

To improve students reading comprehension abilities ( Mejorar las capacidades de ocomprensión lectora).

COMPETENCE:

Students can read and understand written texts using English as a foreign language.

(Leen y comprenden textos escritos en inglés como lengua extranjera)

CAPABILITIES:

1. Students manage vocabulary given in english by (Comprenden y manejan el vocabulario dado).

2. Students reconize main ideas, and make explanations about by basic structures given assertively              (Reconocen ideas principales y comentan sobre ellas o responden preguntas de manera asertiva)

Fecha de entrega: Lunes 10 de agosto del 2020

Comentarios

Entradas populares