WEEK 16TH: PEOPLE WHO MAKE THE DIFFERENCE- 3rd CLASS

 WEEK 16TH: PEOPLE WHO MAKE THE DIFFERENCE- 3rd    

                                                                                                    

GUINEA PIG. A TRADITIONAL DISH    

PROPÓSITOS y EVIDENCIAS DE APRENDIZAJE

COMPETENCIA

CAPACIDADES

DESEMPEÑOS

EVIDENCIA

INSTRUM. EVALUACIÓN

 

LEE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS ESCRITOS EN INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA

 

 

ESCRIBE DIVERSOS TIPOS DE TEXTOS EN INGLES COMO LENGUA EXTRANJERA

 

UTILIZA LAS TICS

Identifica los principales elementos del texto

 

Infiere e interpreta información del texto escrito.

 

Adecúa el texto a la situación comunicativa.

 

 

Demuestra autonomía en em manejo de entornos virtuales diversos

Adecúa, organiza y desarrolla las ideas de forma coherente y cohesionada.

 

Identifica información explícita, relevante y complementaria integrando datos que se encuentran en distintas partes del texto

 

Reflexiona y evalúa la forma, el contenido y el contexto del texto escrito.

Produce textos en inglés en torno a un tema con coherencia y cohesión.

 

Utiliza el WhatsApp y visita diversos entornos web.

 

Registro de participaciones

 

 

 

Vocabulario desarrollado. Cuestionario de comprensión lectora

Grammar activities

 

 

 

 

 

 

Lista de cotejo

 

 



PROPÓSITO DE LA SESIÓN:

·    Promover, en los estudiantes objetivo, la reflexión, interiorización y aceptación de la importancia de participar activamente en la protección de su salud física y mental mediante la práctica de hábitos y rutinas para una vida mejor, mediante el conocimiento de festividades y actividades propias de nuestro país para reforzar la identidad .nacional

 

·         Emplear una lengua extranjera para expresarse acerca de rutinas y hábitos en nuestra vida diaria, con asertividad los recursos lingüísticos, verbales y no verbales y las estructuras básicas que permitan una comunicación asertiva y fluida empleando expresiones del pasado.

Responderán el reto de expresarse acerca de eventos propios del país empleando expresiones del Present Simple and Simple Past y nuevas expresiones de tiempo y vocabulario referido al tema propuesto.

ACTIVITY CLASS

DELICIOUS DISHES FROM AREQUIPA REGION TO THE WORLD

You’ll probably be heading to Arequipa to see Colca Canyon or to climb El Misti, the volcano that overlooks the city. You’ll also want to spend time in the Plaza de Armas, which is made out of white volcanic sillar. But did you know that there is another great reason to head to Arequipa? Lima may get all the gastronomic attention, but Arequipa is home to some of Peru’s most famous and delicious dishes. Here are some of the foods that’ll have you staying an extra day or two in Arequipa so that you can try them.

Rocoto relleno



The rocoto relleno began in Arequipa, and went on to sweep the entire country. You can now find the dish wherever you are in Peru, and that’s a great thing, because it’s delicious. Rocoto relleno pepper looks like a bell pepper, but tastes like a hot pepper. They stuff the pepper with ground beef, onions, garlic, and some vegetables; add some cheese, throw it in the oven, and you got yourself Arequipa’s most famous dish.

 

Ocopa

 

Ocopa is a spicy, peanut-flavored sauce that is served over boiled potatoes. The idea is to lather up the potato and the plate with as much ocopa sauce as possible because, well, you’re just eating a boiled potato and you’ll need the flavor. You’ll like the sauce so much you’ll be looking to put it on everything, and you can. At the Arequipa market, they sell little packets of homemade ocopa for only 1 sol (US$0.31).

Come and visit Arequipa, Peru. It´s a trip that worth it! Call your favorite travel agency and reserve your flight. You will enjoy the experience.

 

         I.            READING COMPREHENSION ACTIVITIES:

VOCABULARY:

a.       Colca Canyon

b.       Volcano that overlook the city

c.        Begin/began

d.       Sweep

e.       Hot pepper

f.         Stuff

g.       Boil/boiled potato/potatoes

h.       Throw in the oven

i.         Spicy

j.         Peanut-flavored

k.        Serve/served

l.         Ocopa sauce

m.     Homemade dish

n.       Which /wherever

 

QUESTIONS:

1.       Why can we recommend visiting Arequipa, Peru?

2.       Do you eat Arequipa typical food?

3.       What kind of typical food do you like?

 

       II.            WRITING:

Think about a typical food you like and write about it. (Escribe sobre algún plato típico de tu agrado. Menciona el lugar de origen y por qué vale la pena visitar dicho lugar).


Comentarios

Entradas populares